Atat publicitatea cat si relatiile Publice joaca un rol tot mai important in viata sociala, fiind vehiculate si indisolubil legate de comunicarea de masa, al carei rol si efecte atat asupra individului cat si societatii in ansamblu sunt binecunoscute. Ele sunt expresii ale unor paradigme economice, sociale si chiar politice si se bucura de sprijinul unui aparat teoretic din ce in ce mai sofisticat. Atat publicitatea cat si relatiile publice au imprumutat si adaptat cu succes concepte, teorii si tehnici din stiintele sociale si in special din sociologia opiniei publice, psihologie aplicata, antropologie, management, retorica si analiza statistica.
Acestea se folosesc “de instrumente teoretice care le permit sa analizeze si sa inteleaga individul in relatiile sale cu propriile dorinte si motivatii, in interactiunile sale cu ceilalti din societate, in perceptia pe care o are asupra mijloacelor de comunicare si a modurilor de reprezentarea acestora”. Daca la inceput publicitatea lucra mai mult intuitiv, informativ, bazandu-se pe geniul unor creativi de exceptie, tendinta actuala este de a se baza din ce in ce mai mult pe cercetare. Obiectivul este de a face din publicitate mai degraba o “investitie” decat un “joc al intamplarii”, de a aborda consumatorul pe baza unor “tehnologii de comunicare” fundamentate stiintific, bazate pe un aparat conceptual solid si o abordare strategica. Atunci cand vorbim despre publicitate radio Alba Iulia, trebuie sa avem mai multe criterii in vedere, criterii ce pornesc de la calitate si o buna perceptie asupra informatiei oferite.
Spre deosebire de advertising, trebuie sa intelegem ca publicitatea are cu totul si cu totul alt sens. Cand vorbim de advertising, acesta presupune plasarea unor reclame vizibile in mass media contra unor costuri cunoscute, publicity adica publicitatea, consta in oferirea de informatii catre media de informare in speranta ca acestea vor fi apreciate ca avand valoare de stiri (newsworthness) si de aceea publicate fara a fi platite.