Ce pasi trebuie sa urmati pentru a obtine un certificat energetic Bucuresti?

Cum preturile locuintelor vechi au mai inceput sa creasca intre timp, proprietarii de apartamente se gandesc din ce in ce mai serios sa isi instraineze casa si sa isi cumpere ceva mai mic sau sa se mute la tara. Daca si dvs. sunteti in situatia de a vinde sau poate de a inchiria o locuinta sau un spatiu comercial trebuie sa obtineti un certificat energetic Bucuresti cu ajutorul unui auditor autorizat.

Dupa ce ati gasit un auditor care sa vrea sa va faca o expertiza pentru obtinerea certificatului va trebui sa ii puneti la dispozitie CF-ul imobilului, o copie dupa actul de identitate, schita casei, tot ce trebuie sa stie despre instalatii de apa si incalzire si un numar de telefon de la administratie. La o data stabilita de comun acord se va efectua si masurarea si vizitarea locuintei pentru evaluare si incadrare intr-o clasa de eficienta energetica pentru emiterea unui certificat energetic Bucuresti. In cadrul acestei evaluari se va observa orientarea blocului, dispunerea apartamentului, tipurile de instalatii termice si de apa, izolarea, daca exista, tipurile de geamuri, starea peretilor. E bine de stiut ca pentru casele cu suprafete mai mici de 50 mp si pentru cele de vacanta folosite mai putin de patru luni, dar si in cazul lacasurilor de cult, cladiri de patrimoniu, certificatul energetic nu este necesar.

Dupa incadrarea in clasa energetica cuprinsa intre A si G, unde G este cea mai slaba si A este cea mai buna, se va emite si certificatul in doua sau trei zile, valabilitatea sa fiind de 10 ani. Certificatul energetic va scuteste de plata amenzilor pentru incalcarea legislatiei si va faciliteaza tranzactii fara probleme la notar-notariatele nu vor accepta o vanzare fara certificat energetic intocmit recent si in conformitate cu schimbarile facute in locuinta, daca au existat dupa intocmirea vechiului certificat.