Profesoara de biologie

Aveam in scoala generala o profesoara batrana de biologie care avea un obicei amuzant. Ii placea mult sane puna la fiecare ora de biologie sa ne aducem cate o batista si un creion. Nu suporta pixurile sau stilourile si ii placea sa ne puna la fiecare ora sa folosim cate un creion pentru a scrie dupa dictare si ii placea sa verifice la inceput de ora sa avem pe masa cate un creion si o batista. Ii placea sa vada cum avem mereu o batista curata cu care sa ne stregem mainile si nasul si ii placea sa vada ca scriem caligrafic si cu creionul cu guma in celalalt capat pentru a putea corecta ceea ce scriam pe acolo.

Nu se intampla sa gresim insa aveam siguranta ca putem modifica pe urma ceea ce nu ne convine si putem scrie peste. Imi place atitudinea ei prudenta si imi place modul in care ne-a invatat sa scriem frumos pe hartie si imi place tot ceea ce ne-a invatat in cele cateva lectii de biologie. Este cea mai serioasa si cea mai batrana profesoara pe care am avut-o in generala si imi place ca stia sa isi castige increderea noatra si respectul nostru si a fost mereu autoritara si placuta cu noi. Este cea mai interesanta profesoara si se imbraca mereu retro, dupa o moda care a trecut dar de care ii placea sa isi aduca aminte. Este cea mai intelegatoare in privinta explicatiilor suplimentare si mereu aveam teste simple la care toti reuseam sa obtinem note mari. Era o profesoara corecta si decenta, care avea mereu parul carliontat frumos, pus pe bigudiuri si imi placea modul in care ne-a facut sa intelegem si sa iubim biologia. Este cea mai interesanta profesoara in scoala generala si imi place modul ei calm si rapid de a explica, practic mai mult citea dintr-o carte si noi scriam dupa dictare si luam notite rapid pe carnet.

Imi place tot ceea ce am invatat de la ea si acum pastrez in amintire cateva din notitele de pe caiet si cateva notiune esentiale de biologie. Imi place tot ceea ce mi-a oferit ea si imi place sa ii pastrez amintirea inca vie in sufletul meu, pentru ca desi stia sa impuna o regula absurda a bastistei si a creionului, era mereu aproape de sufletul nostru. A fost o doamna ambitioasa si interesanta si a fost cea care a stiut sa ne trezeasca interesul fata de materia ei.