Nasterea in apa



Chiar daca, pentru unii, nasterea in apa poate parea ca o experienta ciudata, ea este, de fapt, una dintre cele mai recomandate metode pentru a face fata travaliului si a intregului proces.

Conform studiilor efectuate, nasterea in apa implica cele mai mici dureri dintre toate metodele si, totodata, este cea mai sanatoasa pentru copil. De-a lungul anilor, mai ales in Europa, au crescut doua tipuri de nastere: nasterea prin apa si nasterea prin cezariana. In timp ce prima este foarte sanatoasa pentru copil, a 2-a impune riscuri destul de mari asupra sanatatii copilului si a mamei. Atunci cand o mama alege o natere prin cezariana ea isi mareste cu 20% sansa de a avea un copil cu defecte, o nastere prematura sau chiar cu un fetus mort.

Chiar daca nu ne mai aflam in primul trimestru de sarcina, nasterea in apa ne ofera aceleasi sentimente de „nou”, dar si ceva in plus: copilul va fi nascut in curand, iar tu vei putea, la munca, sa te intorci oricand doresti.

Ce au spus femeile care au efectuat o nastere in apa

De exemplu, Statele Unite ale Americii este singura tara din lume care promoveaza acest tip de nastere prin a il implementa, ca optiune, in spitale. Beneficiile au fost recunoscute imediat, iar femeile au inceput sa dezvolte o incredere asupra acestei idei de nastere in apa.

La inceput mi se parea o metoda ciudata de a da nastere, dar prietenul imi tot repeta despre ea inca din primul trimestru de sarcina. Asadar, l-am ascultat si tind sa cred ca este cea mai buna decizie pe care am putut s-o iau in privinta copilului.

Eram in piscina cand, deodata, am inceput sa am contractii uterine. Mi-am spus ca poate sunt Braxton Hicks, dar nu acesta a fost cazul. Dupa doar 15 minute, copilul meu a venit pe lume. Am avut noroc ca sotul meu este medic chirurg si si-a dat seama ca ambulanta nu ar mai avea timp sa vina. Asadar, a luat problemele in maini si mi-a propus sa nasc in piscina, iar de atunci nasterea recomand nasterea in apa tuturor persoanelor pe care le intalnesc.” „Eram in piscina cand, deodata, am inceput sa am contractii uterine. Mi-am spus ca poate sunt Braxton Hicks, dar nu acesta a fost cazul. Dupa doar 15 minute, copilul meu a venit pe lume. Am avut noroc ca sotul meu este medic chirurg si si-a dat seama ca ambulanta nu ar mai avea timp sa vina. Asadar, a luat problemele in maini si mi-a propus sa nasc in piscina, iar de atunci nasterea recomand nasterea in apa tuturor persoanelor pe care le intalnesc.”

Ce mai poti face pentru a ii oferi celui mic o sansa de dezvoltare mai buna

Una dintre cele mai importante decizii pe care le poti face in privinta unui copil nu este de a avea o natstere in apa, ci de a lasa cordonul ombilical atasat dupa nastere, pana cand acesta nu mai pompeaza sange si nutrienti. Conform studiilor, cele 10 minute in care cordonul ombilical inca mai pompeaza diferite substante ii ofera celui mic cantitatea de fier si de potasiu pentru 6 luni. Asadar, inainte de a alege sa ti se taie cordonul ombilical, gandeste-te la efectele benefice de care poate dispune cel mic daca se intarzie acest procedeu.

Indiferent de perioada in care te afli, fie ca vorbim de primul trimestru de sarcina, al 2-lea sau al 3-lea, aceasta experienta este una care ar trebui sa fie de neuitat, si cum poti face mai bine asta decat cu o nastere in apa?

Daca inca nu esti hotarata, te poate ajuta sa discuti cu alte mamici despre nasterea in apa si beneficiile acesteia.