Draga flegmatic,

Soarta a fost nedreapta cu tine. Ai sosit intr-o tara in care exista deja un cuvant asemanator pe care multi il foloseau in deradere. Multi dintre acestia nu s-au gandit niciodata sa deschida un dictionar explicativ. E trist stiu, te inteleg.
Tu esti unul dintre cele patru tipuri de caracter. Alaturi de tipul sangvin, coleric si melancolic tu ne ajuti sa ne cunoastem mai bine. Eu iti multumesc si imi pare sincer rau pentru tine. Pentru ce esti considerat pe nedrept a fi. Sa fii un tip flegmatic inseamna sa fii calm, calculat, si multe altele. Nu un tip scarbos, care provoaca repulsie asa cum majoritatea crede.
Acum fac apel la toti cei care te folosesc in diferite contexte: dragii mei va dau mai jos doua defintii (flegamtic si flegma). E adevarat ca in dex exista si explicatia “a avea flegma – a avea o anumita stare de spirit” dar in nici un caz a fi flegmatic nu e vorba de ceva scarbos/dezgustator asa cum deseori am auzit. Incetati sa le mai folositi aiurea.
FLÉGMĂ, flegme, s.f. 1. Mucozitate vâscoasă, purulentă, provenind din diferite părţi ale aparatului respirator şi eliminată prin tuse sau vomă; expectoraţie. 2. Fire a omului nepăsător, cu sânge rece; nepăsare, calm, indiferenţă, răceală. – Din fr. flegme.
FLEGMÁTIC, -Ă, flegmatici, -ce, adj. Cu caracter nepăsător, cu sânge rece; imperturbabil, calm, liniştit, placid. ♢ Tip flegmatic = unul dintre cele patru tipuri de temperament din clasificarea lui Hipocrat, caracterizat prin echilibru, stăpânire de sine şi lipsă de mobilitate; persoană cu sistem nervos puternic, echilibrat, lucid, rece. – Din fr. flegmatique.
Flegmatic ≠ coleric, irascibil
Am apreciat si mica lor precizare. Incercati sa vorbiti romaneste iar atunci cand nu sunteti siguri, intrati pe dexonline.
Acelasi lucru l-as recomanda si pentru cuvantul afon. Alta tragedie si acolo.
Mi-am amintit acum si o mica povestioara, de prin vremurile liceului, cand eu si cu prietena mea cea mai buna (si colega de banca) ne-am propus ca in fiecare dimineata in drumul spre liceu, sa venim amandoua cu cate un neologism. Bine nu a tinut mult treaba asta, vreo cateva saptamani ca dupa tot o barfa mergea la prima ora, dar e un exercitiu bun. E ca o mica competitie, care vine cu cel mai ciudat cuvant dar si cu explicatia lui (pe vremea aia nu aveam net acasa si nici dex in casa, doar din ala vechi de sinonime, deci sa va imaginati ce brainstorming trebuia sa fac).
p.s. stau pe intuneric mai sunt 3 minute, tot am mai aprins lumina de cateva ori, era musai. Macar recunosc