Cum a fost de Black Friday 2014 si ce s-a vandut cel mai mult?

De la an la an Black Friday si ale sale reduceri au inceput sa fie apreciate tot mai mult de cumparatorii romani si asta se vede din cifrele record pe care le transmit retailerii dupa fiecare eveniment organizat online si offline. In Vinerea Neagra se vinde aproape orice, de la masini si motorete, al accesorii auto, electronice si electrocasnice, care sunt vedetele adevarate ale sarbatorii reducerilor si pana la scutece, cosmetice, haine, incaltaminte, carti, chiar jucarii sexuale si diverse substante de intretinere si curatare a hainelor sau zonelor intime.

Anul trecut, in 2014, Black Friday a depasit iar orice asteptari si a inregistrat cresteri in vanzari si de 50% sau 100%, site-urile avand timpi de raspuns mai buni decat la inceput, in 2011, cand serverele au cazut imediat dupa startul Vinerei Negre. Retailerii au invatat sa gestioneze comenzile online mai bine, produsele au ajuns rapid la cumparatori, politica de retur si termenii contractuali au fost respectati, iar incidentele care au aparut au fost rezolvate in favoarea clientilor. Poate cel mai cunoscut incident de Black Friday 2014 a fost cand eMag.ro, dintr-o eroare regretabila, a vandut vreme de o ora si ceva, poate doua, produse reduse cu peste 90%, produse scumpe, televizoare, telefoane, luate pe mai nimic.

Contrar asteptarilor, eMag a onorat toate comenzile facute la preturile pe care le afisaje sistemul corupt-un mare plus pentru acest retailer cu vechime pe piata romaneasca. Potrivit echipei site-ului 2Parale, care ofera servicii de performance marketing si are in observare peste 100 de site-uri magazine online, uptime-ul raportat a fost de 100% per total, in trei zile au fost 35.000 de vanzari si 3 milioane de click-uri care le-au generat. Au fost cam 1370 de vanzari in 60 de minute, incasari de peste 40.000 de lei, s-au vandut si masini, iar vanzarile si comisioanele obtinute via afiliati au fost poate duble sau triple fata de editiile de inceput ale evenimentului.

Cele mai mari vanzari au fost pe segmentul Fashion, electronice si electrocasnice, IT, urmate de haine si cosmetice, articole decoratiuni, pentru casa.