O carte pentru un viitor

O carte, 2 carti, 3 carti…..1000 de carti. Nu pot preciza cu exactitate cate carti ar trebui sa citeasca un om intr-o viata, dar un lucru stiu sigur….niciodata nu vor fi suficiente. De mic copil mi-a placut sa citesc. Orice imi cadea in cale si mi se parea cat de cat interesant…citeam. Imi amintesc o vacanta de Paste petrecuta la tara in care am reusit sa citesc 4 carti in 2 saptamani (nu sunt sigura exact cum s-a intamplat asta pentru ca de atunci nu am mai repetat experienta).  

In ziua de astazi, cand parca toata lumea alearga catre o destinatie necunoscuta si timpul nu mai sta in loc pentru nimeni, am uitat ce inseamna sa citesti, sa rasfoiesti paginile unei carti. Munca, scoala, prietenii, anturajul, tehnologia, TV-ul, distractiile de tot felul…lista ar putea continua. Ideea este ca in acest tumult al vietii, aceasta goana permanenta dupa bani, nu ne mai luam ragazul de a ne opri putin, chiar si pentru 30 de minute si sa ne avantam in povestile descrise in carti. Pentru mine aceasta pasiune a ramas neclintita. Cand am putin timp si dispozitie imi face o deosebita placere sufleteasca sa deschid o carte, sa citesc chiar si cateva pagini pentru a iesi din cotidianul care ne inconjoara in permanenta. O carte, o cafea sau un ceai, soare, mare, nisip sau chiar o pajiste…un decor ideal, perfect pentru a evada, pentru a te cufunda in tot felul de scenarii reale sau inventate de scriitori. Noi, tineretul, uitam sa ne mai hranim spiritual si avem deseori  impresia ca ne este suficienta lumea materiala si tot ceea ce presupune ea. Nimic mai gresit, nimic mai neadevarat. O lume ideala este o lume plina de carti…citite de noi, tinerii de azi, viitorul de maine!